Plank Rail – rurka na desce, czyli jak opanować grindy

Witam Was,

Dzisiaj opowiem więcej o moim pomyśle na dynamiczny rozwój umiejętności grindowania przy użyciu mojego autorskiego pomysłu, Plank Raila.

Długo mocowałem się z myślami czy zbudować ten pomysł który zaistniał w mojej głowie.

Idea była prosta, ćwiczyć balans i przejścia z zerowym ryzykiem kontuzji. Treningówki są fajne, ale mają przeważnie wysokość i są mało stabilne. A gdyby tak po prostu ćwiczyć na samej stabilnej rurce leżącej na ziemii???
Tak powstał pierwszy Plank Rail podczas obozu Rollcamp, który wykonał Tomasz Bartnik „Baton”.

plank rail

Wiadomo że przy szkoleniu dzieciaków i młodzieży trzeba zachować maksymalną ostrożność. Jednak zauważyłem szybko że PR ma dużo większy potencjał niż tylko narzędzie szkoleniowe dla dzieciaków.

Dzięki niemu możemy ćwiczyć pozycję wszystkich grindów bez ryzyka upadku. Statyczne ćwiczenie grindów pozwala zapamiętać pozycję w pamięci mięśniowej przez co, jeśli będzie ona dobrze wyćwiczona, automatycznie uruchomi się podczas jazdy i właściwego grindowania.

To samo tyczy się przejść, które można do woli próbować i eksperymentować z nimi statycznie.

Ćwiczenie tych elementów osobno, na bardzo niskiej i bezpiecznej przeszkodzie pozwala też przełamać opory psychiczne przed jazdą na poręczach. To jest kluczowa sprawa przy zastosowaniu tego urządzenia, bo wielu startujących bladerów ma opory przed jazdą na rurkach i poręczach, a jest to tak naprawdę zdecydowanie prostsze niż jazda po murku.

Jeszcze jeden ważny plus to możliwość umieszczenia rury nawet w mieszkaniu i ćwiczenie podczas złej pogody lub po prostu dla zabawy. O ile mamy wyrozumiałych sąsiadów.

Rurę można też stosować jako rail do transferów i używać jako przeszkody na streecie, ale jest to opcja dla doświadczonych już rolkarzy.

O Plank Railu dowiecie się jeszcze więcej 🙂 Na razie na tym kończę i polecam budowę swojej rury:)

Pozdrawiam

Tomasz Kwiecień